Minden szerdán és szombaton, 8-12

BioRózsa: Rózsa Imre biogazda biozöldségei és biogyümölcsei

  • Egészséges: Mert vegyszer- és műtrágyamentesen termesztünk mikroelemekben és vitaminokban gazdagabb termést
  • Fenntartható: Mert harmonikus, természetes tápanyag-utánpótlással óvjuk a talaj egyensúlyát
  • Jóízű: Mert az így aktivizált talajokon termesztett növényeknek jobb a beltartalma és az íze
  • Személyes: Mert napi kapcsolatban vagyunk a növénnyel, odafigyelünk az igényeire, alkalmazkodunk hozzá
  • Friss: Mert mindig szezonális, frissen szedett zöldséggel és gyümölcsökkel várom önöket a piacon
  • Elérhető: Mert az Újpesti Biopiac könnyen megközelíthető, és az áraim sem az égben járnak

1–16 / 22 találat

Brokkoli

A brokkoli sok vitamint tartalmaz, leginkább béta-karotint (pro-A), folsavat (B9) és aszkorbinsavat (C), de jelentős a tiamin (B1), riboflavin (B2), niacin (B3), kalcium, és vastartalma is. Fontos szerepe van a rákmegelőző étrendben.

Burgonya

A burgonyát nagyon sokféleképpen használhatjuk: leves, főzelék, olajban, vagy zsírban sütve, húsételekhez köretként, kenyér és egyéb kelt-, sült- és főtt tészták készítéséhez. Fogyasztható nyersen is. Hámozás után gumója bármilyen formában (főzve, sütve) elkészíthető.

Cékla

A cékla gyógyászati hatása annak köszönhető, hogy tele van antioxidánsokkal, amelyek a sejteket külső szabad gyökök támadásától védik.

Cékla-almalé

Értékelés: 4.67 / 5
(Based on 3 reviews)

Céklából és almából készült, tartósítószer-, színezék- és hozzáadott cukor mentes rostos gyümölcslé. Háromliteres, zacskós kiszerelésben. (A kép illusztráció.)

Csemegekukorica

A csemegekukoricának jelentős a tápértéke, kitűnő ízanyagai mellett sok energiát is szolgáltat és vasat, foszfort, karotint, és meszet is tartalmaz. Ízét a benne lévő cukortartalom határozza meg, amely zsenge állapotában a legnagyobb.

Cukkini

A cukkini színe a sötétzöldtől a csíkozott szürkészöldig sokféle lehet. Rendszerint 20–25 cm-es korban, tehát egészen zsengén szedik, mert ilyenkor a legjobb az íze. Felhasználható főzeléknek, rántva, de levesnek és savanyítva is.

Édes hagyma

A fehér hagyma édes, kifejezetten salátába való hagymafajta. Itthon ritkábban kapható. Jótékony egészségügyi hatásai hasonlóak a vörös- és lila hagymához: antioxidáns, gyulladáscsökkentő és rákellenes vegyületeket tartalmaz, ugyanakkor kisebb koncentrációban, mint az említett hagymafélék.

Félbarna királybúzaliszt

A királybúza magyar nemesítésű búzafaj, az étkezési búza és a tönköly búza fajhibridje. A királybúza a legnagyobb szemű, szemtömegű és szemsűrűségű búzafaj. A királybúzaliszt fehérjetartalma magas, aminosav-összetétele kedvező, emiatt könnyen felismeri az emberi szervezet. A királybúzában található karotin festékanyagnak köszönhetően a királybúzaliszt színe sárgás színű. Fehérjetartalma a közönséges búzánál 25-50%-kal nagyobb.

A királybúzából készült lisztnek felismerhető a tapintása, a belőle készült tésztáknak különlegesen finom íze van! (A kép illusztráció.)

Fokhagyma

A fokhagyma tartalmaz szénhidrátot, fehérjét, fontos ásványi anyagokat, valamint több vitamint (A-, B-, C-, E-vitamin), amiknek köszönhetően erős antioxidáns hatást fejt ki. A komplex összetevőknek köszönhetően jelentős immunrendszer-erősítő hatást is megfigyeltek.

Főzőtök

A főzőtök táplálkozási értéke nem különösen nagy; értékessé a C- és A-vitamin, valamint a szénhidrát teszi. Használhatjuk elsősorban főzelék, de leves és kompót készítéséhez is. Magja is értékes, ha mosás után megszárítjuk és enyhén pirítjuk. Nemcsak gyerekcsemege, hanem prosztatabetegségek megelőzésére is használható. Édeskés ízű virága is ehető.

Fürtös uborka

Az uborka lédús és sok ásványi anyagot (főként káliumot, foszfort, nátriumot, magnéziumot és vasat) tartalmaz, ezáltal kitűnő szomjoltó és kalóriatartalma is különösen alacsony. Az éhgyomorra fogyasztott uborkalének tisztító és étvágyjavító hatása van. A bőrgyógyászatban puhításra használják (maszk vagy lemosó formájában), így segít a pirosodás, a viszketés és a hámlás gyógyulásában.

Görögdinnye

A görögdinnyét főleg íze és cukortartalma miatt termesztik. Gyümölcshúsában sok a cukor. Ásványi anyagtartalma csekély; leginkább kálium, nátrium, kalcium, vas és foszfor van benne. Táplálkozási értéke könnyű emészthetőségében, a gyomor- és bélműködést serkentő és vízhajtó hatásában rejlik. Nyersrosttartalma segíti a vastagbél működését, javítja a közérzetet.

Kígyóuborka

Az uborka lédús és sok ásványi anyagot (főként káliumot, foszfort, nátriumot, magnéziumot és vasat) tartalmaz, ezáltal kitűnő szomjoltó és kalóriatartalma is különösen alacsony. Az éhgyomorra fogyasztott uborkalének tisztító és étvágyjavító hatása van. A bőrgyógyászatban puhításra használják (maszk vagy lemosó formájában), így segít a pirosodás, a viszketés és a hámlás gyógyulásában.

Kínai kel

Értékelés: 3.00 / 5
(Based on 1 review)

A kínai kel háromszor annyi fehérjét tartalmaz, mint a fejes káposzta. Sok C-vitamin, ásványi só és karotin is van benne. Fehérjéje könnyen emészthető. Íze a fejes káposztáéra emlékeztet, de gyengébb, kevésbé karakteres. Felhasználhatjuk salátának, főzeléknek, de vastag húsos levélerezetét spárga módjára is elkészíthetjük.

Padlizsán

A padlizsán tartalmaz C- és A-vitamint, és igen gazdag ásványi sókban is. Kitűnő előétel, saláta, rántva, palacsintatésztában megforgatva és kisütve, vagy rakottan főétel, levesbe is főzhető, főzeléknek, de töltve, és párolva, padlizsánkrémként, vagy paradicsommártással, illetve körítésként is kitűnő.

Paradicsom

Értékelés: 5.00 / 5
(Based on 1 review)

A paradicsomot nyers fogyasztásra, konzerválásra, aszalásra egyaránt termesztik. Nagyon sok fajtája van és sokféleképpen használható fel. Ökológiai gazdálkodásban csak természetes talajon termeszthető és nem használható fel műtrágya.

Compare
Wishlist 0
Open Wishlist Page Continue Shopping